Site Overlay

Algemene Voorwaarden

Het geven van cursussen en vergaren van kennis rondom diersporen is wat wij met passie doen. Indien er achteraf toch problemen ontstaan komen we er eigenlijk altijd in overleg wel uit. Maar het is altijd goed om de afspraken nog even duidelijk in schrift te hebben staan. Hier staan zowel de verplichtingen van onze deelnemers omschreven, als die van ons, als cursusgever.

U kunt onze privacy policy hier vinden.

1. Definities

  1. Dienstverlener: Weylin Tracking, gevestigd te Deventer, KvK nummer 66106338) en de eventuele hulppersonen en ondergeschikten die door Dienstverlener bij de uitvoering van de Diensten betrokken zijn.
  2. Opdrachtgever: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die voor zichzelf dan wel ten behoeve
    van derden een overeenkomst sluit met de dienstverlener.
  3. Offerte: de aanbieding die Dienstverlener aan Opdrachtgever heeft gedaan waarin de Diensten en
    de Vergoeding beschreven staan en waarover partijen tot overeenstemming zijn gekomen.
  4. Overeenkomst: de dienstverleningsovereenkomst tussen Opdrachtgever en Dienstverlener.
  5. Diensten: alle activiteiten die Dienstverlener ter uitvoering van de Dienstverleningsovereenkomst
    verricht.
  6. Activiteit: een enkelvoudige actieve bezigheid die door de dienstverlener wordt aangeboden, zoals
    een workshop, les of begeleidde wandeling.
  7. Cursus: een combinatie van meerdere activiteiten, afgenomen door één opdrachtgever en die
    plaatsvindt binnen een periode van één of meer opeenvolgende dagen.
  8. Instructeur: degene die namens dienstverlener activiteiten of cursussen leidt voor individuele
    personen of aan een groep personen.
  9. Uitvoerende bedrijven: een bedrijf dat door dienstverlener is benaderd een activiteit uit te voeren
    en/of te begeleiden en/of een faciliteit te bieden.
  10. Deelnemer: iedere natuurlijke persoon die feitelijk deelneemt aan of gebruik maakt van een
    activiteit of cursus.
  11. Vergoeding: de geldbedragen die Opdrachtgever voor het verrichten van de Diensten aan
    Dienstverlener dient te betalen

1.    Totstandkoming overeenkomst en betaling

  1. Deze algemene voorwaarden gelden voor alle diensten, cursussen, verkopen en activiteiten van Weylin Tracking.
  2. Het accepteren van deze algemene voorwaarden betekend dat je een bindende overeenkomst bent aangegaan inclusief een betaalverplichting van het afgesproken bedrag.
  3. Bij strijdigheid van deze voorwaarden met algemene voorwaarden van de opdrachtgever prevaleren de voorwaarden van de dienstverlener, tenzij dienstverlener en de opdrachtgever uitdrukkelijk anderszins overeenkomen.
  4. Een overeenkomst wordt aangegaan door een bestelling op de webshop, het kopen van een digitale cursus, het plaatsen van een reservering op een activiteit via de agenda of het overeenkomen van een activiteit op maat per e-mail en/of telefonisch.
  5. Na het afsluiten van de overeenkomst ben je verplicht het overeengekomen bedrag binnen de gestelde betaaltermijn te voldoen. Voor activiteiten is dat binnen twee weken na ontvangst van de factuur.
  6. Betalen in termijnen is mogelijk indien hier nadrukkelijk afspraken over gemaakt zijn, en deze afspraken per e-mail zijn bevestigd. Indien overeengekomen ben je verplicht de termijnen zoals overeengekomen te voldoen. Ook indien je deelname aan een lopende cursus moet stoppen.
  7. Bestelde producten in de webshop worden verzonden na ontvangst van de betaling.
  8. Digitale cursussen zijn niet overdraagbaar op een derde persoon.
  9. De login informatie van digitale cursussen mag niet worden gedeeld met derden.
  10. De Offerte kan binnen een termijn van één maand aanvaard worden. De Offerte vervalt indien de termijn is verstreken.
  11. De opdrachtgever is verplicht voor of uiterlijk bij de totstandkoming van de overeenkomst alle persoonlijke omstandigheden van zichzelf en/of degenen namens of voor wie hij de overeenkomst aangaat aan dienstverlener, of – indien van toepassing- de instructeur of uitvoerende bedrijven te melden voor zover deze van invloed kunnen zijn op een goed verloop van de activiteit of cursus. Deze verplichting geldt met name voor alle relevante medische en conditionele bijzonderheden. Dienstverlener zal trachten met de persoonlijke omstandigheden rekening te houden. Dienstverlener behoudt het recht om deelnemers de toegang tot activiteiten of cursussen te weigeren voor zover dienstverlener de persoonlijke omstandigheden van de deelnemer redelijkerwijs een belemmering acht voor het voortvarend verloop van de activiteit of cursus.

2. Retouren van fysieke producten uit onze online winkel

  1. Fysieke producten zoals veldgidsen kunnen worden geretourneerd met opgave van reden. Dit kan binnen acht dagen na ontvangst van het product door de klant. Neem hiervoor contact op via het contactformulier.
  2. Producten worden na ontvangst gecontroleerd op beschadigingen. Indien deze nog in goede staat zijn wordt tot volledige terugbetaling overgegaan. De terugbetaling vindt plaats binnen vijf werkdagen na de controle.
  3. Is er een probleem, neem gerust contact op! We denken altijd mee en vinden het belangrijk dat u tevreden bent.

3. Annulering

  1. Tot twee weken voor aanvang van een cursus gegeven in het veld is het mogelijk te annuleren tegen 50% van de totale kosten.
  2. Een online cursus kan geannuleerd worden tot 48 uur na aanschaf van deze cursus. Hierna is annulering niet meer mogelijk volgens lid g van artikel 230p van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.
  3. Indien de opdrachtgever en/of deelnemers niet voldoet aan de verplichting zoals omschreven in deze Algemene Voorwaarden is Weylin Tracking gerechtigd om de deelnemer(-s) uit te sluiten van deelname aan de activiteit. Overigens zonder recht op restitutie.
  4. Indien de opdrachtgever en/of deelnemers dermate storend gedrag vertoond tijdens de activiteit dat het Weylin Tracking onmogelijk maakt de cursus ordelijk te laten verlopen, is het Weylin Tracking toegestaan de deelnemer de verdere deelname tot de activiteit te ontzeggen. Overigens zonder recht op restitutie.
  5. De activiteit/cursus vindt in principe ook bij slecht weer doorgang, tenzij hierover vooraf schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt. Wij zullen bij slecht weer ons best doen het programma zodanig aan te passen dat de hinder voor opdrachtgever en/of deelnemers wordt beperkt. Binnenactiviteiten vinden in ieder geval doorgang. Bij buitenactiviteiten waarvoor een reservedag is wordt gevraagd van de opdrachtgever en/of deelnemers deze dag hiervoor vrij te houden.

4. Wijziging

  1. Onder overmacht verstaan wij: weersomstandigheden code oranje en rood (op de cursuslocatie), pandemieën, natuurrampen, veranderende regelgeving en andere onvoorziene oorzaken waar Weylin Tracking geen invloed op heeft.
  2. Indien door overmacht een activiteit geannuleerd of gewijzigd moet worden, dragen wij de zorg voor een kwalitatief gelijkwaardig alternatief.
  3. Onze één- en tweedaagse activiteiten vinden altijd buiten plaats. Indien door overmacht deze niet plaats kunnen vinden zorgen wij voor alternatieve data waaruit deelnemers kunnen kiezen.
  4. Indien wij bij cursussen over de duur van drie of meer dagen genoodzaakt zijn één of meerdere cursusdagen af te zeggen dragen wij zorg voor een kwalitatief gelijkwaardig alternatief. Er kan gekozen worden een deel online te geven met behulp van professioneel geproduceerde video’s. Ook kunnen in overleg met de deelnemers extra velddagen gekozen worden om de uitgevallen dagen te compenseren.

5.    Verplichtingen opdrachtgever en/of deelnemers

  1. Een week voor de activiteit ontvang je een e-mail met de laatste informatie voor deelname. Hier staan de exacte locaties vermeld. Deze kunnen veranderd zijn door weersomstandigheden, afspraken met landeigenaren, etc.
  2. Je bent als opdrachtgever en/of deelnemers zelf verantwoordelijk voor het vervoer van en naar de cursuslocaties. Vaak kan er wel iets afgesproken worden. Maar dit is geen onderdeel van de overeenkomst en er kunnen geen rechten aan ontleent worden.
  3. Er is tijdens de activiteiten geen catering aanwezig. Je bent zelf verantwoordelijk voor eten en drinken.
  4. Draag zorg voor passende kleding. Volg het weerbericht, en neem meer kleding mee dan je denkt nodig te hebben. Denk ook aan bijvoorbeeld zonnebrandolie.
  5. Wij dragen zorg voor een leerzame en leuke cursus. Maar het is altijd mogelijk dat een cursus ter plekke aangepast moet worden, en hierdoor licht afwijkt van de omschrijving op de website.
  6. De deelnemer is verplicht het ter beschikking gestelde materiaal te gebruiken op een wijze waartoe het krachtens zijn aard en de overeenkomst is bestemd. De deelnemer dient eventuele gebreken bij ontvangst van het materiaal te melden. De deelnemer mag geen wijzigingen in het materiaal aanbrengen of dit aan derden in gebruik geven zonder toestemming van ons. De deelnemer stelt de dienstverlener zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk bij het eind van de overeenkomst, op de hoogte van beschadiging of verlies van materialen. Voor reparatie is vooraf toestemming van de dienstverlener vereist. De deelnemer zal het ter beschikking gestelde materiaal aan het einde van de overeenkomst op de vooraf afgesproken plaats overdragen aan dienstverlener of een instructeur/werknemer van het uitvoerende bedrijf en wel in dezelfde staat als waarin de deelnemer het heeft ontvangen en zo schoon als mogelijk. De dienstverlener is gerechtigd zonodig extra kosten voor schoonmaak, zoekacties, vervoer en berging van materialen, aangiften van vermissing e.d. aan opdrachtgever en/of deelnemer in rekening te brengen.
  7. De deelnemer die zodanige hinder of last veroorzaakt dat daardoor de uitvoering van de activiteit/cursus in sterke mate wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, die de veiligheid van zichzelf of anderen in gevaar brengt of die op onverantwoorde wijze omgaat met materialen, natuur en milieu, kan van (verdere) deelname aan de activiteit/cursus worden uitgesloten. Alle hieruit voortvloeiende extra kosten zijn voor rekening van de uitgesloten deelnemer of de opdrachtgever onder wiens verantwoordelijkheid deze deelnemer valt.
  8. De dienstverlener houdt zich het recht voor om fotografische of andere opnamen die tijdens de activiteit/cursus zijn gemaakt, te gebruiken voor promotiedoeleinden. Bezwaar hiertegen moet ter plekke mondeling worden ingediend aan de instructeur.
  9. De deelnemer is en blijft zelf verantwoordelijk voor de inschatting of hij in voldoende conditie is
    om desbetreffende activiteit/de cursus te beoefenen.

6.    Aansprakelijkheid en verzekering

  1. Deelname aan de activiteit/cursus geschiedt op eigen risico van de opdrachtgever en/of deelnemer. Behoudens ingeval van opzet of grove schuld van de dienstverlener zelf, is de dienstverlener niet aansprakelijk voor enige vorm van schade, waaronder gevolgschade, die opdrachtgever en/of deelnemer lijden als gevolg van ongevallen die gebeuren tijdens de activiteit/cursus, tenzij en voorzover uitsluiting van aansprakelijkheid wettelijk niet geoorloofd mocht zijn.
  2. De dienstverlener stelt de uitvoerende bedrijven aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een materieel gebrek in de door hen geboden faciliteiten en activiteiten indien dit materiële gebrek aan het uitvoerende bedrijf kan worden toegerekend, tenzij dit gebrek niet te wijten is aan zijn schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  3. De dienstverlener is in ieder geval niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van:
    a. omstandigheden die zijn toe te rekenen aan de deelnemer, zoals een ontoereikende gezondheid of conditie, een ontoereikende persoonlijke uitrusting, onjuist handelen of niet-handelen, overschatting van de eigen vermogens of het negeren van instructies;
    b. handelingen en invloeden van niet direct bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken derden; omstandigheden die niet te wijten zijn aan de schuld van de dienstverlener en die krachtens de Nederlandse wet of de in het maatschappelijk verkeer geldende normen niet in redelijkheid aan de dienstverlener kunnen worden toegerekend.
  4. De opdrachtgever en/of deelnemer wordt aangeraden een passende ongevallen-, reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Dienstverlener aanvaardt nimmer aansprakelijkheid voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat uit hoofde van een reis-, ongevallen- en/of annuleringsverzekering.
  5. De in dit artikel opgenomen uitsluitingen en/of beperkingen van de aansprakelijkheid gelden ook ten behoeve van werknemers en andere vertegenwoordigers van de dienstverlener en/of instructeurs en/of de uitvoerende bedrijven, tenzij de wet dit uitsluit.

7.    Aansprakelijkheid en verzekeren buitenland

  1. Indien wij samenwerken met een buitenlandse partij, waarbij jij als deelnemer rechtstreeks betaald aan deze partij, dan vindt de overeenkomst plaats tussen jou en die partij. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige financiële schade of juridische gevolgen die uit deze overeenkomst voortvloeit.
  2. Je bent zelf verantwoordelijk voor het zorgdragen van het afsluiten van de juiste verzekering(-en). Wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen, schade of diefstal voor, tijdens of na de activiteit.

8. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle door Dienstverlener te sluiten overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement Overijssel is bij uitsluiting bevoegd ter zake van ieder geschil
    tussen partijen dat verband houdt met deze Algemene Voorwaarden.

9.    Tot slot

In de jaren dat wij activiteiten rond diersporen verzorgen, hebben we slechts een enkele keer terug moeten vallen op deze algemene voorwaarden. Ontstaat er een probleem, neem contact met ons op en we komen er vast samen uit. We hebben net zoveel plezier in het geven van onze cursussen als deelnemers hebben in het volgen ervan.